Podsumowanie I edycji MAZURY HoReCa

Podsumowanie I edycji MAZURY HoReCa

W dniach 13-14 maja 2016 roku w naszym centrum odbyła się pierwsza edycja targów MAZURY HoReCa festiwal smaków. W ciągu dwóch dni wydarzenia odwiedzający mogli zapoznać się z ofertą produktową blisko 120 firm z branży hotelarskiej i gastronomicznej.

Pierwszy dzień odbył się w formule B2B i skupiał się na spotkaniach biznesowych wystawców z profesjonalnymi kupującymi – właścicielami, dyrektorami i osobami decyzyjnymi w hotelach i restauracjach. Spotkania odbywały się w wyznaczonej strefie biznesowej, a wśród wystawców znalazły się największe firmy z branży HoReCa takie jak Makro, Develey, Zielona Budka, Dawtona, Gastro Magic Service czy Procter&Gamble. Targom towarzyszył bogaty program prelekcji dedykowanych branży hotelarskiej i gastronomicznej. Odbyły się także liczne konkursy kulinarne, zarówno dla profesjonalnych kucharzy jak i dla uczniów szkół gastronomicznych. W konkursie „Gęsina w Restauracji” zwyciężyła potrawa autorstwa Bartłomieja Wrony i Jakuba Rusinka z restauracji „Oranżeria”, zaś najlepsze danie w konkursie „Drób na Polskim Stole” przygotował Krystian Piątek z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKP w Garwolinie.

Zielona Budka, producent lodów, które zna chyba każdy Polak, zorganizowała konkurs „Zielona Budka Master Challenge”, który był skierowany zarówno do uczniów szkół o profilu gastronomicznym, jak i profesjonalistów. Zadanie konkursowe w bezpośredni sposób nawiązywało do nowego smaku lodów – karmel z solą. To niebanalne połączenie było prawdziwym wyzwaniem dla 16 zakwalifikowanych do konkursu adeptów sztuki kulinarnej – uczniów szkół gastronomicznych. Wynik ich pracy oceniało profesjonalne jury, któremu również przewodniczył ambasador Zielonej Budki. To samo jury oceniało również 16 profesjonalistów, którzy zakwalifikowali się do finałowej rozgrywki. Najwyżej oceniony został Maciej Pisarek z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. Febronii Gajewskiej Karamać. Wśród zawodowców główna nagroda trafiła do rąk Jarosława Kina z restauracji „U Rzeźników”.

Drugiego dnia wydarzenia dominowała formuła B2C i dla odwiedzających przygotowano cały szereg atrakcji, a całą imprezę poprowadził Karol Okrasa. Na kiermaszu kulinarnym „Smaki Regionów” swoje produkty zaprezentowali regionalni wytwórcy serów, pieczywa czy wędlin przyrządzanych według tradycyjnych receptur. Odbył się także Festiwal Food Trucków, gdzie można było spróbować nieco bardziej egzotycznych potraw z całego świata. Wszyscy miłośnicy gotowania mogli wziąć udział w warsztatach wędzenia i peklowania, przyrządzania sushi czy pieczenia chleba. W trakcie bicia rekordu w największej liczbie osób jedzących jednocześnie pierogi firma Delikates rozdała prawie 2000 pierogów.

W MAZURY HoReCa festiwal smaków wzięło w sumie udział 118 firm oraz blisko 50 Profesjonalnych Kupujących z całej Polski. Już teraz rozpoczynamy prace nad kolejną edycją, uważnie wsłuchując się w opinie i sugestie naszych Wystawców.